Dropping the bomb

Kände att det var dags att göra det officiellt. Jag har lämnat familjen Justus. Jag åkte hem två dagar för tidigt från Karibien. Det var inte det lättaste. Hade kollat upp att det gick ett plan 5.20 PM så jag hade beställt en taxi till 1 PM. Men jag fick inte lämna än förrän jag pratat med en LCC. Försökte få tag på en i en timme och när hon fortfarande inte svarat fick jag ändra så att taxin kom klockan 2 i stället. Pratade med LCC:n och jag fick åka. Taxin kom lite tidigt som tur var och vi åkte. Halvvägs var han tvungen att stanna för det var tydligen ingen olja i bilen. Han blev jättearg för han hade bara haft bilen i två veckor. Men vi fick åka tillbaka en bit till en bensinmack och sedan fick jag byta taxi. Kom i alla fall till flygplatsen och skulle byta min biljett. Då var planet fullt och flygplatsen skulle stänga klockan 11 på kvällen så där kunde jag inte stanna. Och jag ville inte åka tillbaka till familjen och jag hade inte råd att ta in på ett hotell. När jag förklarat för dem att jag verkligen inte hade någonstans att ta vägen fixade de en stand by-biljett till mig. Jag hade tur och fick åka med. Var hemma vid halv 1 och somnade ganska snabbt. Dagen efter kom Amanda och Barbora och hjälpte mig att packa. Var tvungen att låna en väska av Barbora och ändå var det knappt att jag fick med mig allt. Vi tittade också på Mamma Mia och åt risotto. Amanda sov sedan över och på söndag morgon packade vi klart och begav oss hem till Amanda. Jag ska alltså inte bo kvar hos familjen.

Idag har jag hjälpt Amanda att ta hand om henne tjejer och i morgon ska jag ha exitintervjun med Adri och familjen. Hoppas det går snabbt för jag vill helst aldrig mer träffa dem.

Kommentarer
Postat av: Julia - au pair i Cary, NC

Vad hände? :-O

Postat av: mamma

JA, hemresan liknar den strapats du genomgick fär du var i NY på semester...Tänker på dig, mamma!

2009-01-13 @ 06:47:34
Postat av: camilla

Nej men guud!! Usch liksom haha!! Men vad bra att du slipper bo där iaf då. Men vad bråkade ni om då?? du har verkligen haft otur jue.



Jag åker till shweiz den 12 feb kursen börjar den 16 feb. Har lägenhet och allt klart nu och ska dit för att mublera lite några dagar innan. Jag är inte så nervös än men det kommer, tro mig P!!

Men hoppas allt löser sig för dig nu :O :S

2009-01-13 @ 17:57:19
URL: http://camillajarvas.blogg.se/
Postat av: Paps

Starkt jobbat på hemresan, Amanda! Du verkar ju klara dig i de värsta ”oväder”.

2009-01-13 @ 19:03:49
Postat av: mandy

Nu vill man ju veta vad anledningen va:P

2009-01-13 @ 22:13:33
URL: http://mandyslife.devote.se
Postat av: emma

Åh, länge sen jag hörde från dig nu! hoppas att allt går bra och att det känns skönt att ha lämnat dem! Ska du byta familj eller har du redan hunnit åka hem? känns som att jag har missat så mycket under dom här dagarna. Hoppas att allt är bra med dig!! kramar

2009-01-13 @ 23:42:48
URL: http://emmaalmeros.blogg.se/
Postat av: Tilda

Vad är de som har hänt ?

2009-01-14 @ 12:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback