Obamas inauguration och matchning nr 1!

Amanda jobbade halvdag idag precis somhon gjorde igår så när hon jobbat klart åkte vi in till DC. Det var inte alls mycket folk på metron in mot stan, däremot var det smockfullt på den ut från stan. Konstigt, konstigt. När vi kom in downtown letade vi efter något ställe där vi kunde se paraden. Det var inte lätt. Det var aspärrat överallt och s åhade debyggt upp läktare som var i vägen. Vi gav upp efter ett tag och gick till Café Mozart och köpte svensk julmust och kinderchoklad. Sedan gick vi runt och kollade vad alla gatuförsäljare hade att erbjuda. Jag vill ha en t-shirt med förstasidan från The Washington Post från 5 november, dagen efter Obama valdes som ny president. Men det hittade vi bara i storlek XL. Köpte i alla fall ett USA-nyckelband där det satt en lapp som det stod "I witnessed history" på och så var det en Obamapin också. Sedan blev det kallt så ville hitta en Starbucks men alla var smockfulla så vi åkte till Friendship Heights i stället.

När vi satt där ringde Amandas värdmamma och sa att en familj var intresserad av mig. De har två barn på 3 och 5 år. Mer änså visste hon inte men jag ska ringa dem i morgon. Hade även fått mejl av min LCC när vi kom hem hem. Hon skrev att jag fått en matchning. Det var en familj i Brewster, NY, en timme med bil till New York City. Lät ju nice. Men det yngsta barnet var 1 månad, vilket känns lite väl litet, och så hade de katter så det blir till att tacka nej. Annars var det sjukt söta barn! Ska ringa i morgon och hoppas att jag får en ny matchning redan i morgon!

Kommentarer
Postat av: mamma

Kul Amanda! Det är roligt att du är så positiv!

Jaa, vilken historisk händelse du är med om...

Kommer du också ihåg att pappa föddes när Berlinmuren byggdes & du föddes när den revs, och ja du vet ju vilket datum jag fyller år... nine eleven! Ja, Emil då? Han föddes iallafall på min namnsdag ;o)

Lycka till med matchningarna / kram mamma

2009-01-21 @ 06:52:21
Postat av: johan

Wow Amanda! Blir lite avis på att få se ett sånt historiskt ögonblick......Vi försökte få syn på dig på TV igår.....lite svårt...Hoppas du får en ny matchning snart.....Tur att du är en sån tuff tjej..många hade gett upp för länge sen...Kram J

2009-01-21 @ 09:55:25
Postat av: camilla

Sv: Jaga men usch! Det kanske inte är så roligt precis. Men hoppas att det löser sig med ny familj och sådär då.



Jo det ska bli spännande faktiskt :D!!!

Postat av: Anonym

Haha, ni har koll på högtidsdagar ser jag. Om mamma haft lite mer brådis hade du ju varit född 4th of July. Det hade varit nåt där borta. Och Emil är i alla fall född exakt 18 år efter motorsågsmassakern i Texas.

2009-01-21 @ 22:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback