NCC

Idag har det inte hänt så mycket. Jobbade några timmar på morgonen och när Kathleen kom hem så somnade jag. Tänkte ställa klockan men glömde tydligen och två timmar senare vaknade jag med ett ryck. Jag har tänkt åka ner till Norwalk flera gånger för att köpa en tröja där det står Norwalk Community College på men det har liksom aldrig blivit av. Men nu när jag fick sluta så tidigt en måndag passade jag på att åka tidigare. Tröjan var mycket billigare än jag trodde så jag köpte ett par mjukisbyxor också. Har ju inga svarta så jag tyckte det var lugnt.. Jag hade velat ha tröjan i rött men den fanns bara i XL och 2XL. De enda som fanns i L, som var minsta storleken, var blå, grå och vit. Gillar inte vita och gråa tjocktröjor så mycket så det fick bli den blå. Fast jag typ bara har blåa tjocktröjor. Men men, sådant är livet.

När jag var klar var det två timmar kvar tills min italienska började så jag hade tänkt åka till andra sidan Norwalk för att leta efter en pysselaffär. Jag vet inte om jag skrivit det innan, men på linnet jag köpte i New York igår ska Josh och Morgan få trycka sina handavtryck så jag behövde textilfärg. Hade kollat på Target, Walmart, någon affär som heter något med education och något Dollar store i Danbury men det fanns ingenstans. Men innan jag åkte och letade täckte jag att jag kunde kolla på den Walmart som ligger precis vid skolan och tänk att där hittade jag färg! Till och med små burkar! Blev en rosa för Morgans hand och en äppelgrön för Josh's. Gick sedan runt en timme och kikade på en massa andra saker. Köpte också ett födelsedagskort till det tredje födelsedagsbarnet där hemma. Klockrent!

Italienskan gick grymt bra! Vi började med passato prossimo som vi gjorde i typ steg 3 på gymnasiet. Jag tyckte det var jättesvårt då men nu gick det hur bra som helst! Var ju inte alls krångligt. Sedan skulle vi skriva vad vi ville och använda passato prossimo, det är typ dåtid. Så jag berättade om min helg. Jag kunde mycket mer än jag trodde och det var inte mycket jag behövde kolla upp. Var så stolt över mig själv! Kändes mycket enklare efter att ha hittat på La vita è bella så den ska jag se igen snart! Och Iana, min lärare, blev lite avis när jag sa att jag skulle till Milano.

Nästa vecka är sista lektionen och Darlene, en i klassen, sa att hon kanske kunde baka biscotti. Skulle ju inte vara helt fel! Vi hade velat gå på någon italiensk restaurang, men vi måste göra framtidsformen av verb. Fett synd, hade inte bangat på en god pasta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback