10 månader idag!

Kan inte fatta att jag varit borta från Sverige i hela tio månader idag. Tiden har gått sjukt fort, men ändå tycker jag att den kan snabba på lite tills jag får åka till New York. Känner mig klar med au pairandet nu.

Jag glömde ju berätta om tjejen i kassan på Forever 21 igår! Hon sa "This is gonna sound like a strange question, but can you roll your R:s?" Fattade först inte vad hon menade, men när jag fattade att hon undrade om jag kunde säga R som vi säger i Sverige så gjorde jag det. Hon blev lite besviken så jag förklarade att vi säger det så i Sverige. Hon hade haft en diskution med en kompis som sagt att alla kunde säga R så, så nu försökte hon hitta någon som inte kunde det för att motbevisa.

Kommentarer
Postat av: mamma

GRRRRRRRRRRRRRRRattis på 10-månadersdagen! :O)

2009-06-04 @ 20:32:21
Postat av: Jannike

Men NEJ jag får ångest bara av att höra om andra som ska åka hem!! Hahah. Brings back ångestfyllda minnen. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback