Au pair meeting

Undrar varför jag alltid får för mig att skriva mina blogginlägg så sent. Vill i alla fall berätta lite om min dag. Med barnen har jag spelat tennis och lite basket och bakat kladdkaka men åt bara en pytteliten bit. Hoppas att det finns kvar i morgon! Sedan åkte vi till mallet där vi mötte Kathleen. Barnen åt Mc Donalds innan de åkte hem. Själv stannade jag kvar eftersom jag skulle på au pair-möte i Danbury senare. Gick runt och kikade lite men jag hade inte med mig pengar så köpte ingenting. Hittade tre klänningar och en jeanskjol på Forever 21. Ska nog köpa kjolen och en av klänningarna när jag fått lön. Efter att jag gått runt ett tag kom Camilla och höll mig sällskap och så följde hon med mig på au pair-mötet som hölls på en nagelsalong. Fick mina naglar fixade och målade ljusrosa och medans det torkade fick man lite massage. Inte illa för 8 dollar! Synd bara att jag inte upptäckt det tidigare. Ska lätt dit flera gånger innan jag åker hem! Någon gång får det bli pedikyr också, det gjorde Camilla och det verkar ju grymt skönt.

Efter mötet tog vi en lång promenad genom Danbury ända bort till CVS och sedan tillbaka. Tog säkert 1,5 timme. Köpte en flytande eye liner på CVS också bara för att jag inte har någon pennvässare, haha!

Hann också med att prata lite på msn med Matilda! Känns ju jättekonstigt att vi var på mallet tillsammans i går och idag när vi pratade var hon i Skåne, Sverige, Europa. Galet, alltså! Och i morgon är det dags att säga hejdå till Rebecca. Vi ska ses och äta middag på Chilis och sedan kommer vi inte hinna ses igen innan hon åker hem till Stockholm på måndag. Vad konstigt det kommer bli när jag kommer hem. Både med Matilda och Rebecca. Om man säger att man ska in till stan blir det ju inte underbara New York längre utan det kommer bli lilla Stockholm. Men ska sluta svamla nu. Har bara massa skumma tankar i huvudet, haha!


Kommentarer
Postat av: mamma

Oj, vad kul att träffa dem hemma igen då. Nu har du lärt känna många bra kompisar så du kommer att ha fullt upp att upprätthålla kontakten med dem!

-Och Rebecca, Amanda & du som kände varann innan har ju ngt gemensamt här hemma som inga andra har; att ni bott i USA - själva &gått från ungdom till vuxen där... Ja nu svamlar jag med.

Ha en kul middag med Rebecca... Lät skönt med nagelvård ;O)

2009-06-17 @ 07:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback