Italiano

Ska bara skriva ett jättesnabbt inlägg innan jag ska sova! Hade ju min första italienska idag. Det var kul faktiskt. Läraren var jätterolig och tyckte att det viktigaste var typ att alla skulle lära sig att säga ricotta och bruschetta rätt. Vi hann med rätt mycket, men kände inte att jag lärde mig något nytt. Men det är ju bara nice, får liksom bättre koll på allting när jag läser om. Det jag tyckte var roligast var när alla amerikaner skulle prata och allt blev med amerikanskt accent. Läxan till nästa vecka var att göra klart uppgifterna på kapitel 1 och jag är ju klar med kapitel 2. Kanske gör kapitel 3 någon dag. Fast det lär ju i och för sig bli när jag läst klart min Kiss and tell-bok. Sjukt mycket intressant fakta om Sex and the city! Har fått reda på en massa fler locations som jag måste besöka. Till exempel gatan där Aidan friade till Carrie, där Charlotte och Trey letar efter en ny säng, där Charlotte träffar, Trey, där Carrie och Aidan gör slut, där Charlotte och Trey gifter sig och sjukhuset där Brady föds.

Men tillbaka till italienskan, träffade en mexikansk tjej som också var au pair. Vi är typ yngst av alla och hon verkar schysst så det kändes bra. Efter lektionen åkte jag till Shell och träffade Rebecca och så satt vi och pratade i min bil i en timme innan det var dags att åka hem. Men nu är jag faktiskt trött för en gångs skull så jag ska sova!


Kommentarer
Postat av: mamma

Ciao...

2009-06-09 @ 07:12:44
Postat av: Pappa

Bene!

2009-06-10 @ 23:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback