Ledig tisdag!

Man blir ju inte lite glad när man får schemat för veckan och det står att man är ledig både tisdag och fredag plus att man får två timmar sovmorgon och slutar fyra timmar tidigare på torsdag! Så ser min vecka ut :)

Idag har jag varit på konstigt humör. Grät typ av olika anledningar hela morgonen. Började typ storgråta två gånger för att Rebecca skulle åka hem! Kommer ju träffa henne om mindre än två månader men det kändes jättejobbigt att hon inte kommer vara här längre. När jag åkte ner till italenskan var det första gången jag inte kunde tänka att Rebecca bor jättenära! Det var verkligen jobbigt att tänka så.

Men efter italienskan var jag typ hur glad som helst. Det hände inget speciellt roligt på italienskan. Jag kom dit först av alla sedan kom en som heter Caroline och hon berättade att hon tagit kursen en gång tidigare och vi satt och pratade lite om Italien. Hon var adopterad därifrån. Sedan kom Helen och sa att hon känner sig jättedum för hon fattar ingenting och hon satt bakom mig förra veckan och hade inte fattat något av vad jag sa. Sedan började vi prata lite om resor och vi hade alla tre varit i Kina samma år, det var ju lite coolt!

Under lektionen hade jag svårt att hålla mig för skratt när alla amerikaner skulle uttala allt. Över hälften har redan gått italienska innan och ändå kan de inte uttala rätt. Det låter hur kul som helst! Det som alla utom jag, en mexikansk och en polsk tjej gör fel är att de inte uttalar e:n som är i slutet av ord. Inte ens när läraren Iana rättar dem. Till exempel utile, som ska uttalas Otile, uttalar dem juutajl.

När jag skulle åka och tanka efter var jag typ sjukt glad och kände mig hur social som helst. Studsade typ in och betalade och han som jobbade där såg riktigt trött ut när jag kom in och sedan när jag gick därifrån hade jag smittat av mig lite så han satt och log. Haha, snacka om humörsvängningar jag haft idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback