Lite svenskt och lite park party

Idag tog jag en väldigt lång sovmorgon. För första gången på flera veckor ställde jag inte klockan och det var riktigt skönt att sova ut. När jag väl vaknade var ingen hemma och så tyckte Camilla att jag skulle följa med henne och Heidi till Norwalk. Jag tänkte egentligen inte köpa något mer den här helgen men eftersom ingen av de hade en bil att köra så fick jag agera taxichaufför. Men det var trevligt och så kunde jag inte hålla mig från att köpa lite Fazerchoklad med Marianne i! Hon som jobbade där var jättetrevlig också. Hon var dansk och hade varit au pair för en massa år sedan, och hon trivdes så bra i Connecticut så hon flyttade tillbaka och jobbade som nanny samtidigt som hon pluggade på Norwalk Community Collage och nu bor hon här och har barn och grejer. Hon tyckte jag också skulle göra så. Sedan bjöd hon mig på en knäckemacka, det var gott!

Innan vi åkte därifrån kom Camillas kompis Sara också. När vi var klara var vi hungriga och skulle leta efter något ställe att äta på och då ser vi en massa skyltar där det står "Free park party"! Självklart följde vi skyltarna och hittade till partyt. Var ju inte direkt partystämning men vi gick i alla fall och tittade lite och så hittade vi lite indisk mat. Köpte Tikka masala, ris och pepsi för bara 4 dollar! Så sjukt billigt att det gjorde det värt att åka dit! Hittade ett paraply också som fick följa med hem. Någon hade lämnat det eftersom det var lite trasigt men jag har haft värre paraplyn än så. När vi ätit klart gick vi tillbaka till bilen och åkte hem igen.

När jag kom hem igen gav jag och Morgan våran present till Kathleen. Hon fyller nämligen år idag. Sedan tittade vi på Winn Dixie. En film om en tjej som hittar en hund. Jättesöt film verkligen! Nu funderar jag på att hugga in på min choklad...

Kommentarer
Postat av: mamma

Knäckemacketjejen måste låta dig komma hem först!

2009-06-21 @ 17:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback