Stockholm ♥

Har glömt bort att skriva om dagarna här. I onsdags var jag ju och åt middag med Rebecca. Vi åkte til Chili som har sjukt goda hamburgare! Jag åt en med mushroom and swiss cheese och så delade vi på en cheesecake till efterrätt. Så sjukt gott! När vi ätit klart åkte vi till Stop & Shop och jag fick en underbar överraskning - i stället för att mitt bankkort var tomt, som jag trodde, hade jag hela 32 dollar! Så sedan åkte vi till Walmart och handlade lite. Sedan åkte vi tillbaks till parkeringen vid Chilis och satt i Rebeccas bil i över en timme och pratade och lyssnade på musik. Kommer sakna henne sjukt mycket de här två månaderna! Är jätteavundsjuk på att hon kommer få vara hemma i härliga Stockholm om mindre än en vecka!

Igår gjorde jag inte så mycket. Det ösregnade hela dagen så man blev bara deppig. Men i eftermiddag tänker jag faktiskt dra ut och springa lite, även om det regnar! Måste skriva det i bloggen så jag känner att jag får dåligt samvete om jag inte gör det! Sedan ska jag till mallet med Camilla och så ska hon komma hit efter och så ska vi fira någon form av midsommar. Har ingen aning hur än, men det blir säkert bra! Ska köpa en klänning idag! Hittade tre stycken som jag gillade sist:

Tror det kommer bli den orangea i mitten :)

Något annat kul: Kattis ska boka resa till New York på söndag! Till den 13-16 augusti när jag och Amanda kommer vara i New York! Och sedan kommer Mia till Usa nästa helg så helgen efter ska vi ses! Förhoppningsvis ska jag åka till henne först i New Jersey och fira hennes kusin som fyller år och sedan åker vi till New York och firar Independence Day och sedan kommer hon hit och å ska vi fira min födelsedag! Väldigt mycket firande den helgen! :)

Låtar som spelas idag är:
I Stockholm - Lars Winnerbäck
Det stinker från en sushibar
och jag hör hur några pratar: "Jag älskar mitt meningslösa liv
Hur är ditt liv"
och nån svarar:
"Jag är glad att bo i Stockholm"

Stockholm i mitt hjärta - Lasse Berghagen
Skymningen kom i en smekning
av kvällsbrisens skälvande hand.
Nu rodnar solen i fönstren
på Söder och Norr Mälarstrand.

Säg, hör du musiken och skratten
från Djurgården och Gröna Lund,
en lovsång till Stockholm i natten
från skärgårdens vikar och sund.

Stockholm i natt - Peter Jöback
Jag ser smutsen och mörkret i Gamla stan
känner doften av rädsla från Stureplan
och jag vill bara gråta
så vackert är Stockholm i natt

Jag ser Strandvägen sträcka sig mätt och nöjd
jag ser blåljusen flimra på Söders höjder
jag vill bara gråta
så vackert är Stockholm i natt

Behöver jag säga att jag längtar?!


Kommentarer
Postat av: mandy - au pair in Seattle

haha sa fort man inser att man inte har noll kr maste man shoppa upp de pengarna man har;)

Postat av: Jannike

Jag röstar också för klänningen i mitten! Men de andra två var också fina på dig!

2009-06-20 @ 00:58:10
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: mamma

He he, trodde det var samma klänning på alla tre bilder först men såg sen att de var olika! Den i mitten tycker jag med! :O)

Mamma, precis hemkommen från midsommarfirande som innehöll både regn och sol! Puss

PS: Vad mkt roligt du har att se fram emot - igen!

2009-06-20 @ 01:32:52
Postat av: Rebecca

Jag kommer sakna dig också! Det känns jättekonstigt alltihop :/ men vips så möter ja dig på arlanda i augusti :D <3

2009-06-20 @ 06:51:25
URL: http://krulliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback