Sveriges nationaldag

Åkte enr och hämtade upp Rebecca i morse och så tog vi oss till den Skandinaviska affären. Blev ltie lax, skagenröra, västrbottenpaj, knäckebröd med svensk ost och kaffe för min del. Rebecca fick min sill. Sedan köpte jag med mig lite Fazerchoklad och hallonkräm!

Efter lunchen åkte vi hem till Rebecca för att titta på fotbollen. Jag hade hittat en hemsida där det stod "Watch Sweden-Denmark World Cup 2010 qualification FREE". Men så när vi skulle titta stod att det skulle kosta $6. Vi tittade bland amssa andra men ingen funkade och Emil var inte inne och kunde hjälpa oss. Vi blev sjukt irriterade och satte gick in på Sveriges radios hemsida medans vi listade ut hur vi skulle kunna se matchen. Det första vi hörde var "Och det är mål för Danmark!" Sämst liksom. Vi fick till slut hjälp av Jocke som visste en bra sida så vi kunde se resten av matchen. Även om det inte var något att se. Jag är SÅ trött på svensk fotboll. Det händer ingenting och alla står bara stilla och tittar på bollen när den flyger förbi. Orkar inte lägga ner mer energi på att klaga på det!

Efter matchen var jag tvungen att åka hem och när jag skulle svänga in på uppfarten stod där fem bilar! Eftersom det var Morgans dansuppvisning hade barnens mormor och morfar och farmor och farfar plus gammelmormor kommit så det var full fart i huset! Efter en stund var det dags att åka till uppvisningen och det var så kul att se alla dansa. De flesta var ett snäpp bättre än de i samma ålder i Sverige. Och de minsta var ju bara för söta! Efter en och en halv timme hade halva gått och då åkte vi hem. Väl hemma blev det en massa glass sedan gav jag upp och satte mig här. Ska snart sova eftersom det blir tidigt till New York i morgon! Ska se vad jag ska ha på mig...

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, Svereige_Danmark matchen var sådär att titta på, ni missade inget...

Gott med svensk mat! Här hade Torgn lagat god mat. Till efterrätt var det en god chokladsås till glassen som bara han kan göra. Vi tänkte på dig när vi åt den! Alla hälsar... Ha en kul dag i NY! Kram mamma ;O)

2009-06-07 @ 09:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback