Tänkte berätta ...

Tänkte berätta två saker. Nummer ett är om hur patriotiskt USA är. Varje morgon i skolan måste Morgan säga:
"I pledge a legence
to the flag
of the United States of America
 and to the republic
for which it stands
- one nation
under God
in the visible
with liberty and justice
for all."

Sedan måste de sjunga America the Beautiful (som jag btw hört live av Beyonce!):
"Oh beautiful for spacious skies
for amber waves of grain
For purple mountains majesty
Above the fruited planes
America, America
God shed his grace on thee
And crown thy good
with brotherhood
from sea to shining sea"


Det andra jag skulle berätta är att mellan fönstret och myggnätet i Sammys rum har det satt sig en fladdermus. Jag vågade inte göra något så jag väntade till Kathleen kom hem och hon vågade inte heller! Haha, men den är lite söt när den hänger där upp och ner!

Kommentarer
Postat av: mamma

Åhhh, vad söt!;O)

2009-06-18 @ 00:20:55
Postat av: mamma

Oj, Säger hon så varje dag? Hi hi... ;O)

2009-06-18 @ 00:28:01
Postat av: Johan

Det är nog det kusligaste med Amerikanerna...Denna nationalism...Men ett land med så ofantligt många emigranter måste väl enas i ngt. gemensamt.



Känns lite Tyskt 30-tal.

2009-06-18 @ 08:43:58
Postat av: mandy - au pair in Seattle

oj hur kom den dit?

Postat av: mandy - au pair in Seattle

laskigt:p

tack sa mkt:)

ja jag trivs i familjen:)du har inte langt kvar va?

2009-06-19 @ 01:03:26
URL: http://mandyslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback