Beslutsångest

Det blev inte Stop & Shop för jag var lat och åkte till Shaw's för det är närmare. Men när jag kom dit hade de inte Australia så det fick bli Madagascar 2.

Men men, innan jag åkte dit började jag kolla vad jag har för alternativ i augusti och kom på att jag fortfarande inte har någon som helst liten aning om vad jag vill göra med mitt liv! Fick lite halvt panik eftersom jag måste bestämma mig om två veckor om jag vill förlänga till ett år till här i Connecticut. De vill tyvärr inte att jag förlänger ett halvår utan de vill att jag ska stanna ett helt år så de får byta au pair på sommaren eftersom det är mycket enklare. Hade de tyckt det var okej med ett halvår är jag nästan säker på att jag skulle göra det. Jag skulle kunna tänka mig att stanna men det är ju så sjukt mycket annat jag vill se och göra. Skulle jag bestämma mig för att stanna får jag i alla fall åka hem i sex veckor i sommar. Men frågan är om jag ska komma hem och jobba lite och sedan åka någonstans nästa vår. Typ London eller Australien kanske?

Frågade Kevin om hjälp. Fick inte mycket hjälp. Han tyckte jag skulle komma hem och börja jobba och tjäna massa pengar som jag kunde ge till honom. Det är i alla fall uteslutet.

Efter massa funderande och sökande på platsbanken med mera har jag inte kommit NÅGONSTANS! Vad ska jag göra?!

Kommentarer
Postat av: alexandra

Ojgud, ett helt år till. Inte illa pinkat. Hoppas du kommer fram till något vettigt :)

Postat av: mamma

Jaa, mkt tt tänka på. Skönt med ett helt år utan flytt, sa du...

Men, samtidigt: Om du vill "upptäcka mer" innan du börjar på högskola & sedan börjar jobba "på riktigt" - är det nog nu du ska upptäcka.

Mysig familj har du, men då är det bara på lov & Weekends so du kan se annat, annars går nog livet sin gilla gång i New Fairfield under det året.

Det bästa - du kan juiaf föreslå det som alternativ - att du faktiskt vill stanna, men bara ett halvår. För då är duärlig - de är ju det du helst vill: Sex veckor sem hemma & komma hem t årsskiftet...

Du har ju helgen nu med tjejerna som kan ge dig tankar & råd!

Kram mamma

PS: Kevins ide om att tjäna pengar t honom, var inte denbästa ;O)

2009-03-04 @ 07:22:53
Postat av: Johan

Bra ide! Ge dem ett halvår.....ta sedan ett nytt beslut.Det borde dom uppskatta.Jag menar, du har ju just kommit dit.Jag förstår om du är ambivalent!



kramar J

2009-03-04 @ 08:55:31
Postat av: matilda

vi får ta en djup diskussion tillsammans, jag har samma problem!

2009-03-04 @ 17:02:47
URL: http://mmmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback