Grymt bra match!

Har haft en helt underbar dag i New York! Kom upp och iväg i tid så jag hann köpa biljett och sätta mig på rätt tåg. I Katonah gick Angelina på och vi satt och pratade om lite allt möjligt in till New York. Hon är en dag äldre än mig. Tror inte jag träffat någon som är så nära i ålder. När vi kom till Grand Central gick vi först till H&M och sedan till Fashion District. Jag sa hejdå till Angelina och gick 22 gator upp längs 8th Avenue och kom till Wholefoods vid Columbus Cricle. Där träffade jag Linnea och en massa andra au pairer. Kommer inte ihåg vad alla hette men det var i alla fall en Magnus från Sverige, Jacqueline och Hannes från Österrike och Marianne, 2 Laura och ett par till från Finland. Vi sat där ett tag medan de drack sitt kaffe och sedan drog jag med alla till Fika. Efter en hallongrotta och en chokladboll bestämde vi oss för att gå till Central Park Zoo. Det tog ett tag innan vi hittade dit men det var mysigt att gå i Central Park i alla fall. På zoot såg vi sjölejon, knubbsälar, isbjörnar, pingviner, massa olika apor och fåglar och en röd panda. Vi saknade lejonet, zebran, flodhästen och giraffen som enligt Madagascar ska finnas där!

Efter zoot gick jag och Linnea neråt på 5th Avenue för att möta Emma. När vi hittat henne gick vi till Times Square där det blev mat på Sbarro och sedan gick vi till NHL Store för att köpa varsin Lundqvisttröja! När vi hittat dem bestämde vi oss för att ta taxi till Madison Square Garden.

Nu håller mina ögon på att stängas hela tiden så jag ska sova. Berättar om matchen och lägger upp lite bilder i morgon!

Kommentarer
Postat av: mamma

Oj! Det här krev du för mindre än två timmar sen, då var klockan åtta på morgonen här... då satt jag & läste en engelsk text om matematikens historia...

... Men kanske lika bra att vi inte visste att vi var "uppe samtidigt". Förstår att du är trött efter en sån händelserik dag! Vad mkt människor (och djur!!!) du träffar... He he, Du verkar ju hitta hur bra som helst i NY, kul att dra med alla till "Fika". Det cafeét uppskattar man nog om man varit borta från Sverige ett tag... Vi som hälsar på vill nog ha mer genuint amerikanskt ;O)

Sov sött... /Kram :O)

2009-03-01 @ 09:49:53
Postat av: Anonym

Och grattis till en bra match, Amanda. 6–1...och Näslund scorade. Nu har du ytterligare nåt att skryta med hema. NHL-match är iite vardag för oss. Lasse Anrell var tvungen att gå på Madison Square Garden tre gånger för att få se sin första NHL-match. De två första gångerna köpte han en falsk biljett och kom inte in. Hahahahahahahaha!



2009-03-01 @ 13:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback