Harlem Globetrotters & The tale of Despereaux

Jag slutade ju jobba rätt tidigt igår. Lämnade barnen till deras mormor i Newtown vid halv 3. Köpte en kaffe och en chokladdonut och åkte hem och bytte om och sminkade mig. Pratade med mamma, Emil och Oscar på Skype också. De kollade på finalen av Let's Dance så Emil blev arg när mamma pratade, haha!

Åkte sedan ner till Fairfield. Överallt var det köer så åkte en jättekrånglig omväg för att det skulle gå fortare. Älskar GPS:en <3. Hämtade upp Rebecca och så körde vi till Hartford. Självklart var det ju en massa trafik dit också och det visade sig att allt berodde på att någon fått motorstopp mitt på motorvägen. När vi väl kom dit så visste vi ju inte vart arenan låg och GPS:en ville inte hitta den. Älskade den inte lika mycket då. Men vi körde in på en bensinmack och frågade efter vägen. Det var en kille och en tjej med varsin bil som förklarade för Rebecca och så sa de att vi kunde köra efter. Det var grymt schysst för de körde hela vägen dit så vi kunde åka efter. När vi kom dit kom vi ju på att vi måste hitta parkering. Det här är ju ingen liten småstad som New Fairfield där de har riktiga parkingsplatser utanför alla ställen där man behöver parkera utan det här är ju en storstad då man måste köra runt en massa varv och leta. Vi hittade till slut ett parkeringshus där vi körde in.

Kom lite sent till matchen på grund av all trafik, men det var sjukt roligt att titta på! De kändes ju mer som skådespelare än basketspelare men de var ju grymma på basket också! Ska berätta mer och  ladda upp bilder så fort jag fått de av Rebecca! Men de var sjukt roliga i alla fall!

Sedan åkte vi hem. Vi stannade på Dunkin Donuts för jag var sugen på chai och så skjutsade Rebecca hem sig själv och sedan åkte jag hem. Åkte Black Rock Turnpike som går genom skogen. Tycker det är mysigt att åka där när det är mörkt! Kom hem vid midnatt och satte mig här och läste bloggar och tittade på Så ska det låta!

Eftersom jag somnade rätt sent så vaknade jag sent också. Först fick jag sms av Rebecca vid 10. Min mobil var på laddning så då spelar den en lång melodi med alldeles för hög volym och alldeles för länge så jag blev lite arg och somnade om. Vaknade sedan klockan 2! Vid 3 kom Josh och ville prova spela The Sims university life och sedan var det middag. Kändes mer som frukost för mig. Vid 6 åkte jag, Kathleen och barnen till Edmond Town Hall i Newtown och gick på bio med Kathleens föräldrar och mormor. De visade The tale of Despereaux. Den var riktigt gullig! Tydligen visar den här biografen filmer som slutat gå på bio och de visar bara en film varje helg. Nästa helg är det Doubt med Meryl Streep, så kanske ska passa på att se den. Det kostar bara 2 dollar (=16 kr)!

Kommentarer
Postat av: mamma

Vilken mysig helg! Med bio och basket... med kompisar och "plastfamilj" ! Ja, vi har ju skypat en del i helgen, så mitt svar blev kort! Puss... ha en bra dag och vecka! ;O)

2009-03-29 @ 08:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback