Idioter det finns alltså!

Kan börja säga att jag mår bra och skakar bara lite så ni inte behöver vara alltför oroliga när ni läser resten!

Det är grymt många au pairer som säger att det är så skönt att göra i USA. Det stämmer visserligen för det mesta. Inte nog med att man oftast kör automat så är vägarna breda och det är inte en massa konstiga skyltar överallt. Man kör helt enkelt ganska fritt. Men idag var jag så sjukt irriterad på hur folk kör här! När folk kör in på en motorväg, till exempel, så försöker de inte byta fil så snabbt som möjligt, som vi gör hemma, utan de väntar tills påfartsfilen tar slut. När jag var på väg ner till Norwalk så blev det gult och jag stannade. För så gör vi i Sverige - kan man stanna när det är gult så gör man det. Men här i USA är det tvärtom - kan man fortfarande köra när det är gult så gör man det. Men så stannade jag vid det här trafikljuset men tydligen trodde han bakom att jag skulle köra som alla andra idioter så han kör rätt in i mig! Jag blev sjukt rädd men jag gjorde inte illa mig. När det blev grönt igen körde jag svängde in lite senare på en parkeringsplats och då körde han iväg. Var helt skakis resten av vägen till skolan.

Annars gick kinesiskan bra och vi lärde oss en massa som vanligt. Kan berätta sjukt mycket om mig själv nu och vi kan bjuda varandra på middag och fråga om man vill ha kinesiskt, amerkanskt, japanskt, italienskt, svenskt eller tyskt. Vi kan också diskutera om vilken tid och dag som passar bäst. Sedan började vi med hobbys så jag kan säga att jag tycker om att titta på boll!

På vägen hem ösregnade och var mörkt. Sedan blev det dimmigt också. Inte kul, speciellt inte med tanke på att jag fortfarande var skakis. Men körde sakta så det var lugnt. Bruce och Kathleen var vakna när jag kom hem för de var oroliga över vädret. Men jag berättade om vad som hade hänt och de sa att så länge jag inte hade gjort illa mig så var det lugnt. Bilen ser redan ut som om den varit med i x antal trafikolyckor.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

men ofta han inte körde efter dig för att se om du va ok eller kolla hur de gick med din bil?! jävla idiot. men tur att du mår bra iaf!

2009-03-27 @ 04:41:49
Postat av: mamma

Usch! Säkert att du inte gjorde dig illa?

Man kan ju känna att efteråt om man har ont... :O(

Kram mamma

2009-03-27 @ 06:36:59
Postat av: johan

Tja, idioter finns överallt....Tur att du inte gjorde dig illa!Kör mot gult nästa gång!



Ska hälsa från mor&far, de kom hem från Vietnam igår.Farsan såg ut som Harry Bellafonte......(du får googla sen...;) Iaf, dom hälsar så gott till dig, dom saknar dig.........

Kram o Puss



Johnny

2009-03-27 @ 15:27:14
Postat av: Pappa

Krocksvaren har du fått på mejlet. Men det var nog lika bra att du inte gick ut direkt, för man vet aldrig vad det är för typer som sitter vid ratten.

Men det är ju dödskul med kinesiskan. Ba om du inte tappar bort den när du kommer hem. Det finns ganska mycket att göra på universitetet som har md kinesiska och den typen av grejor att göra. Kanske företagsekonomi med sikte på Kina.

Det är ju där framtiden ligger.



Puss



/Paps

2009-03-28 @ 09:39:40
Postat av: Anonym

Krocksvaren har du fått på mejlet. Men det var nog lika bra att du inte gick ut direkt, för man vet aldrig vad det är för typer som sitter vid ratten.

Men det är ju dödskul med kinesiskan. Ba om du inte tappar bort den när du kommer hem. Det finns ganska mycket att göra på universitetet som har md kinesiska och den typen av grejor att göra. Kanske företagsekonomi med sikte på Kina.

Det är ju där framtiden ligger.



Förresten: Ines och Romeo hälsar, de är glada att du trivs nu. I kväll ska de vara barnvakt, för vi ska på Marias (Veras mamma) 40-årsfest. Det blir första gången vi har barnvakt för Alba. Tufft…





Puss



/Paps

2009-03-28 @ 09:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback