Lördag

I morse åkte jag till Ridgefiels och hämtade upp Linnea och så åkte vi ner till New Haven och IKEA. Vi gick rätt snabbt igenom allting eftersom vi visste vart vi ville någonstans - the Swedish foodmarket! För min del blev det choklad, Bilar, Ballerinakex, pärlsocker, köttbullar, gräddsås och lingonsaft. Köpte också en svensk kokbok och såna där grejer för att göra egna glassar! Tror Morgan kommer gilla det. När vi shoppat klart gick vi och till restaurangen och åt köttbullar. Det var sjukt gott, som alltid!

Efter IKEA åkte vi till Connecticut Post mall i Milford. Det var sjukt bra och vi bestämde att vi lugnt skulle åka dit flera gånger. Vi hann nämligen inte med så mycket idag eftersom vi var inne på Hallmark i typ en timme.

Vid fem åkte vi hem till Linnea igen så hon kunde lämna sina saker och jag kunde lägga mina köttbullar i deras frys sedan åkte vi till Redding och hämtade upp Matilda och så åkte vi tillbaka till Ridgefield för att se på film hos Angelina med henne, Julia och Jenny (tror jag de hette). Vi tittade på What happens in Vegas och den är ju sjukt rolig! Förstår inte att jag bara sett den en gång tidigare? Efter den filmen tittade vi lite på Superbad men sedan bestämde vi oss för att åka hem. Skjutsade hem först Linnea och sedan Matilda. Det var skönt för det blev rätt sent och i morgon ska jag ju upp tidigt. Först ska jag vakna, sedan gå ut i bilen och hämta mobilen som jag inteorkar hämta nu. Sedan måste jag fixa mig och så sedan åka till Southeast Station och ta tåget till New York! Ska bli nice!

Måste bara skriva om pungråttan igen! I går tog de faktiskt bort den. Efter 5 dagar! Innan var det bara halva kvar och jag såg en kråka som satt och åt på den en gång. Men hur som helst så såg jag i veckan tre till döda pungråttor. Idag såg jag två LEVANDE plus en levande tvättbjörn! Helt sjukt egentligen för innan i söndags hade jag aldrig sett en pungråtta och nu har jag liksom sett fem stycken!


Kommentarer
Postat av: matilda

uuuh, läschkigt det därade djuren..

Postat av: Pappa

Tvättbjörn? Hur coolt som helst. Pungråtta inte riktigt lika coolt.

Lite som att se en grävling i Sverige…och en råttjävel i Pontonjärparken.

2009-03-22 @ 15:23:54
Postat av: mamma

Söt tvättbjörn, mindre söt råtta...

Mycket åkande & skjutsande! Gott med alla IKEA-grejer!...

Puss :O)

2009-03-22 @ 19:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback