Movies

Efter att Morgan och jag suttit och kollat på mitt pussel ett tag blev jag jättesugen att se Mulan och Morgan ville se Tarzan så innan vi hämtade Josh åkte vi förbi biblioteket och lånade dem. När vi var där började Morgan prata om Pocahontas och den har jag ju inte heller sett på sjukt länge. Men medan vi står och letar efter den på P-hyllan får Morgan syn på Pippi Långstrump och vill mycket hellre se på den. När vi ska checka ut dem står Morgan och berättar för bibliotekarien om att jag köpt en Pippi-film som hon älskade den var ju såååå rolig. Kände mig riktigt stolt och fick en "mission completed"-känsla! I morgon ska vi låna böcker. Erik and Karlsson on the roof, Pippi, Children of noisy village mm. Hoppas de har Lotta on Trouble makers street för Morgan påminner mig så mycket om Lotta. Inte nog med att de gnäller lika mycket på sina syskon så har de nästan lika röster. Tyvärr finns inte den på film här.

Men nu ska jag sova. Skulle behöva gå på toa men jag orkar inte gå upp. Natti natti!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ha ha vad roligt att ni har ett gemensamt intresse med Astrid Lindgren! Ja, du ger Morgan mkt svensk kulturhistoria som hon alltid kommer att minnas... Kanske Josh gillar Nils Karlsson Pyssling, Bröderna Lejonhjärta & Mio min Mio?

Bra med böcker & film - skillnad när du hade hand om småbebisar - Om du gillar, så gillar Morgan det ni gör, vad ni än hittar på... :O)

2009-03-17 @ 07:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback