New York City 1

Rebecca och jag vaknade vid 7 och gick efter ett tag upp och åt frukost. När Morgan kom upp var hon jätteförvånad att Rebecca satt där. Hennes min går inte att beskriva!

Vid kvart över 8 satt vi i bilen på väg till Southeast Station. Vi hann precis på tåget och sätta oss ner innan det började åka. På vägen dit kollade vi på ett avsnitt av Desperate Housewives och efter en och en halv timme var vi framme på Grand Central Station. Såg Ellen och Emelie stå där vid klockan och blev så glad! Var ju sju månader sedan jag såg dem, men det kändes inte så när jag väl kramat dem igen.



Vi började med att gå till Times Square  och köpte en kaffe på Starbucks och sedan tog vi subwayen därifrån ner till Chinatown. Det var så sjukt varmt hela tiden! Innan vi skulle möta Amanda gick vi till Little Italy och sedan satte vi oss utanför busskontoret. Amanda kom efter ett tag och det var kul att se henne också!


Vi fick sedan för oss att gå hela vägen till Tribeca. Det var långt, men skönt med en promenad. Jag och Amanda skulle ju bo hos Amandas mammas kompis. Den lägenheten var hur fin som helst med en massa fönster. Man blev ju inte lite sugen på att flytta dit!


När vi lämnat av alla grejer gick vi först till Wholefoods för lunch och sedan till Ground Zero och tittade på början av det som ska bli minnet av World Trade Center. Sedan gick vi in på outleten Century 21, men det var alldeles för rörigt där inne så vi gick ut igen. I stället gick vi ner och tog subwayen upp till Broadway. Vi gick sedan därifrån med varsin biljett till Shrek the musical!



Vi tog en promenad upp till Fika där Amanda och Rebecca köpte varsin semla och så satte vi oss i Central Park medan de åt den. Sedan gick vi till Ellen och Emelies hotell och chillade lite inför kvällen.



När vi fixat oss gick vi ut till Sbarro och åt middag. Blev pasta, egg plant och lite frukt (skrev först frukost, haha). Sedan gick vi upp till Shrek. Man fick ju inte fota där, men det var jättekul och vi hade rätt bra platser! Fiona och Donkey var hur sköna som helst!


Efter showen åkte Rebecca hem och jag och Amanda åkte ner till Tribeca. Var helt slut och när vi pratat lite med Maria och Minna var jag helt slut och somnade direkt!

Kommentarer
Postat av: mamma

Härliga bilder, tjejen! ;O)

Ni ser ut att ha haft kul!

Kram mamma

2009-03-09 @ 16:47:37
Postat av: Pappa

Låter som en grymt bra start. Synd att ni inte frågade om Century 21.När jag var där letade jag...och letade...och letade...och hittade tre skjortor till farfar.

Ser fram emot nästa update!

/Pappa

2009-03-09 @ 22:31:38
Postat av: alexandra

Ja haha. Nu verkar det dock som det går utför här också men tror att det fina vädret snart är tillbaka. Håller tummarna i alla fall hihi. Hur har det gått med förlängningen? Bestämt dig ännu?

Postat av: Johan

Grymt coola chicks!........

2009-03-10 @ 09:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback