New York City 2

Igår blev jag väckt av Marias hund som kom och gick på mig. Vi hade sagt till Ellen och Emelie att vi skulle ses på deras hotell klockan 10, men riktigt så pigga var vi inte. Vi började med att gå till Starbucks för en kaffe och sedan var det tänkt att vi skulle ta tunnelbanan från Chambers St. Men jag hade ju en stor resväska plus en ryggsäck och en handväska så det fick bli taxi. 14 dollar (inklusive tip) kostade hela vägen upp till Times Square. Inte illa!


Vi gick upp och lämnade väskor och sedan gick vi till Barnes & Noble där jag och Amanda delade på en apple purse och så köpte jag Pippi Långstrumpfilmen till Morgan och Josh. Sedan ville jag och Ellen åka skridskor så vi gick till Central Park. Tyvärr var det någon konståkningstävling för barn där så vi gick vidare.


Vi hittade en liten sjö där det var massa människor som åkte runt med roddbåtar och det såg så mysigt ut så vi gick runt sjön och hittade uthyrningsstället. Det var den sjön de hade en båttävling i i Sturt Little. 12 dollar kostade det för en timme så det blev ju bara 3 dollar/person! Så vi satt där ute på sjön i 45 minuter. Det var sjukt mysigt, förutom att det gnisslade en massa när vi rodde! Det var också någon som följde efter oss med en radiostyrd båt!


När vi kommit i land igen gick vi vidare till New York Metropolitan Museum för att ta en bild på trappan där de sitter i Gossip Girl. Sedan gick vi bort till Lexington Avenue uppe på Upper East och jag och Amanda köpte glass på Tasti de lite och Ellen och Emelie köpte kaffe och varm choklad på Dunkin Donuts.


Vi gick sedan tillbaka till muséet och gick 5th Avenue ner till H&M där jag köpte ett par tights. Sedan gick vi till tjejernas hotell igen och chillade en massa innan vi bytte om. Det hade börjat regna men det fick bli sommarklänning i alla fall. Middag blev det på Fridays och så gick vi till Virgin och kikade lite innan vi först sa hejdå till Amanda och sedan gick tillbaka till hotellet där jag hämtade mina saker. Sedan sa jag hejdå. Var ju jättetråkigt och helgen gick alldeles för fort!


Jag hade tänkt gå till Grand Central men hade så sjukt mycket att bära på och när en taxi chaufför svängde in och frågade om jag ville åka kunde jag ju inte säga nej. Det blev bara 40 kronor så det var verkligen värt det. När jag sedan kom fram till Southeast hittade jag inte bilen. Jag gick dit jag ställde den förra helgen och var helt säker på att jag ställt den där den här helgen också.Det stod en grön Honda där som jag trodde var min, men precis när jag skulle ta fram nycklarna och låsa upp bagageluckan såg jag att det stod Massachusetts på registreringsskylten, och där bor jag ju inte. Så det var bara att gå runt på parkeringen i ösregnet och leta. Jag hittade den i alla fall till slut och körde hem. Tog lite längre än vanligt eftersom det var mörkt och regnade och eftersom jag är i landet utan gatulampor betyder det att man inte ser någonting alls.

Men tack tjejer för en underbar helg!!

Internet började krångla så kommer uppdatera med fler bilder i morgon!


Kommentarer
Postat av: mamma

Vilken härlig dag, och att få se New York från sjön.

Kul för Ellen & Emelie attfå se detnigillar i NY.

Oj, så mkt packning du hade kvar hos Amanda! Men nu är det väl bara vår-sommar kläder som gäller snart?

Hoppas morgan fattade humorn i Pippi-filmen ;O)

Have a nice day, say Hello to Pippi , sorry i meant Morgan. :O)

2009-03-10 @ 07:11:57
Postat av: Johan

Märklig stad.....man kan tydligen "hitta" en sjö helt plötsligt......

2009-03-10 @ 12:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback