Snowday i morgon?

Förstår inte varför de inte kan skaffa vinterdäck på skolbussarna! Enligt alla rapporter som Kathleen läst kommer det bli minst en decimeter snö i natt. Då kommer barnens skola vara stängd och de kommer vara hemma hela dagen. Bruce kommer jobba hemma och Kathleen är sjuk så alla kommer vara här. Får sovmorgon till 9 och ska bara jobba några timmar. Men det kommer i alla fall vara lite jobbigt när föräldrarna är hemma för då kommer det ju kännas som att de kommer granska allt jag gör. Jag som skulle åka till Norwalk och köpa min kinesiskabok och träffa Rebecca. Får bli en annan gång då.

Kathleen och Bruce skrattade när jag sa att barnen hemma i Sverige åker skidor och pulka till skolan. Varför fick vi aldrig ha snödagar?!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ha ha, men HUR långt är det till skolan/skolorna? Familjerna där har väl minst två bilar...

Ja, berätta att vi har Silverdalsloppet, där barnen springer/åker skidor - som Gustav Vasa gjorde! Säg att jag som fröken blir jätteglad när det är kallt & snö, då barnen kan leka ute i snön! ;O)

2009-03-02 @ 07:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback