Vill ha vår!

Trodde på allvar att våren var på väg när snön smält här i Connecticut. Men icke. Det har tydligen redan börjar snöa i både DC, Pennsylvania och längre ner i Connecticut så det är väl bara en tidsfråga innan det kommer hit!

Hur som helst så kommer våren bli helt underbar. Förutom att min allergi kommer vara jättejobbig eftersom jag bor i en av staterna med mest träd. Har sett en björk här utanför. Men till det positiva: det är bara 6 dagar här och 5 dagar i Sverige tills jag ska möta Ellen, Emelie och Rebecca på Grand Central Station och sedan Amanda nere i Chinatown! Kommer ha två heldagar med dem och när jag sedan åker tillbaka på söndagen är det exakt en månad kvar tills mamma och Johan kommer! Däremellan blir det säkert en tur till New York igen! Två dagar efter mamma åker hem igen ska jag åka upp till Silver Bay med Matilda och så ska Annelie komma dit också. Ett par veckor senare kommer förhoppningsvis pappa hit också! Över Memorial Weekend hoppas jag på DC, träffa Amanda och se Night at the Museum 2 och veckan efter fick jag veta att Olivia ska till New York så då hoppas jag att jag kan träffa henne också! Sedan är det juni och två månader kvar av det här au pair-året. Någonstans där emellan vill jag hälsa på Emma i Pennsylvania och så måste ju hon komma hit också! Tiden går alldeles för fort, men samtidigt alldeles för långsamt.

Kommentarer
Postat av: emma

Vi får planera in något snart! Lite svårt för mig bara, eftersom att jag jobbar vissa helger.. (rätt många)

Postat av: mamma

Jaa - konstigt att det är så - att tiden ibland går långsamt - och ibland fort...

Känner samma: Det är drygt fyra veckor tills vi träfas = långt, en sen ska jag hinna skriva klart en massa till min examination under de här veckorna, då känns det som om fyra veckor kommer att gå fort!

Oj, vad du har mkt uppbokat... Har du almanacka?

Kram :O)

2009-03-02 @ 07:24:25
Postat av: alexandra

Vilka är ni som skall dit? Vad har ni planerat att göra? :)

2009-03-02 @ 17:41:23
URL: http://plymis.blogspot.com
Postat av: alexandra

Haha, det där låter farligt likt mina planer ;) vi kanske ses där då! Hihi!

2009-03-02 @ 18:19:57
URL: http://plymis.blogspot.com
Postat av: mandy - blogging from U.K.

Hej! Länkade till dig. Hoppas det var okej.

2009-03-02 @ 19:55:25
URL: http://mandyslife.blogg.se/
Postat av: matilda

Oj tiden kommer gå jättesnabbt för dig! Snart sitter vi i en bil till Silverbay! :P

2009-03-02 @ 21:11:02
URL: http://mmmatilda.blogg.se/
Postat av: Pappa

Fullt upp närmaste tiden, ser jag. Det är ju positivt. Hardy Nilsson tog över Djurgårdens hockey i dag. Elake Hardy, 61...



2009-03-02 @ 23:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback