Memorial Weekend i Washington!

Kom hem sent igår kväll efter en jättehärlig helg i Washington. Väl tillbaka kändes det som att jag aldrig ens varit borta! Tänkte sammanfatta det lite snabbt:

Fredag: Två timmar senare än planerat kom vi fram till Bethesda. Vi mötte Amanda på Barnes & Noble och gick hem till henne och lämnade grejer och bytte om och sedan gick vi vidare till Cheesecake Factory. Som jag hade saknat det! Blev apelsinkyckling med ris för mig och så världens bästaste och godaste cheesecake till efterrätt. Deras 30th anniversary cheescake som är varannat lager cheesecake och varannat lager brownie! Efter middagen gick vi hem till Amanda där vi satt och snackade ett bra tag.

Lördag: Vi tog lite sovmorgon, sedan tog vi metron till Farragut North och gick till Vita Huset, Washintgon Monument, World War II Memorial, Vietnam War Memorial, Lincoln Memorial, Korea War Memorial, tillbaka till World War II Memorial för att bada fötterna och sedan upp till Cosí för lunch. Sedan åkte vi hem till Amanda för att vila oss lite. På vägen till metron träffade vi Amandas kompis Johanna som också gick på min ledarutbildning. Vi hörde någon som ropade "AMANDA!" på svenska så både jag och Amanda vände oss om.På kvällen gick vi till Bethesda och åt middag och såg Night at the museum 2: Battle of the Smithsonian på bio. FIREPOWER!

Söndag: Sovmorgon igen och sedan tog vi metron till mina gamla hoods vid Eastern Market. Vi kikade lite på marknaden och så gick vi och visade Rebecca vilket hus jag bodde i. OM de skulle varit ute så hade jag på mig mina solglasögon och så gick vi på andra sidan gatan. Men två av tre bilar var borta så det var lugnt. Kom och tänka på Holden och Lucy - Lucy är ju 13 månader nu, snart 14 och Holden har fyllt 4. Kändes konstigt. Vi gick i alla fall sedan tillbaka till marknaden och köpte en efterlängtad crepes. SÅ GOTT! Sedan promenerade vi förbi Library of Congress och Capitol och sedan gick vi in på National Museum of Natural History och the Smithsonian Castle innan vi åkte hem till Amanda igen. Vi köpte med oss lite mat från Giant och hyrde Milk som vi kollade på. Den var bra, men lite för dokumentärig för min del.

Måndag: Jag gick upp först av alla, sedan åkte jag in före Amanda och Rebecca för jag var den enda som ville gå på Newseum. Det var det enda jag missat i DC som jag verkligen ville göra. Gick runt i drygt två timmar och kollade på allt och tittade på ett par av filmerna. Det coolaste var definitivt 4D filmen! Det var som en 3D film då man måste sitta med glasögon, men så rör sig stolarna och ibland var det som att man blev skjuten och då sprutade det vatten i ansiktet så det kändes som splitter från kulan. På slutet handlade det om en tjej som skulle göra ett reportage om mentalsjukhus så hon låtsades att hon var psykiskt sjuk och tog in på en klinik för att få en riktig bild av det i tio dagar. När hon sedan skrev om det sa hon att man blir psykiskt sjuk av sättet man blir behandlad på. Hon hade också haft en råtta i sängen som hon slog ner på golvet och då var det något som fladdrade vid fötterna. Det var jätteäckligt! Efteråt gick jag och mötte Amanda och Rebecca som hade hunnit med både Air and spece museum och American History museum. På vägen dit fick jag se lite av Memorial Day-paraden. Innan det var dags för mig och Rebecca att åka hem åt vi lunch på Old Post Office.

Bussen hem kom nästan en timme försent till DC och så var det jättemycket trafik till Baltimore så vi var nästan två timmar sena till New York. Och idioten som satt framför mig från Baltimore satt och tröck bak sin stol mot mina knän och tre gånger gjorde hon det jättesnabbt så det gjorde skitont. Sa till henne flera gånger men hon satt typ varje kvart och låtsades sträcka på sig för att sedan kunna trycka bak stolen när hon lutade sig tillbaka. Både jag och Rebecca satt och storde oss på henne hela vägen!

När vi var framme vid Penn Station gick vi och åt middag och sedan gick vi till Grand Central. Det är ju Fleet Week i New York nu så jag och Rebecca såg en massa sailors och fick ta kort med två av dem, haha! Det känns bra att inte vara amerikansk så man kan vara turist ibland!



Kommentarer
Postat av: mamma

Oj! Vad ni har varit med om mycket! Ni såg mkt & åt mkt gott... Här har vi haft en varm helg oxå; jobbat i trädgården & umgått med vänner, som man ska göra helt enkelt! Kram...

2009-05-26 @ 17:47:41
Postat av: Pappa

Låter som en bra helg. Vi får kolla in DC nån gång.

2009-05-26 @ 22:48:39
Postat av: Pappa

Låter som en superbra helg. Vad kul att du börjat gilla muséer! Nån gång ska du få guida mig runt DC.

2009-05-26 @ 22:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback